fbpx
Now Reading
Apple Bakal Keluar Iphone 9 Dengan Harga Kurang RM 2000

Apple Bakal Keluar Iphone 9 Dengan Harga Kurang RM 2000

Dapatkan isu trending dan berita terhangat menerusi telegram kami! Follow Kami

Isu memiliki Iphone dari dulu memang menjadi satu topik hangat di Malaysia . Bukan disebabkan features nya tapi lebih kepada harganya yang saban hari makin meningkat dari setiap model.

Ini menyebabkan munculnya gurauan yang  menyatakan anda perlu menjual buah pinggang sekiranya anda ingin memiliki handphone jenama berkenaan.

Namun maklumat terbaru yang kami terima, Iphone bakal keluar dengan satu model mampu milik seawal Mac hadapan menerusi model Apple Iphone 9 atau pada plan asalnya digelar Iphone SE 2.

Ia yang bakal hadir sebagai generasi kedua iphone SE, dijangka akan menarik perhatian ianya bakal menggunakan processor yang sama dengan Iphone 11 Pro iaitu Apple A13 Bionic dengan 3GB Ram.

Dari segi bentuknya, iPhone 9 dijangka menggunakan kerangka iPhone 8 bagi mengekalkan ciri smart phone bersaiz kecil iaitu dengan paparan skrin dengan saiz nya hanya 4.7-inci. Ciri tambahan lain adalah ia turut dilengkapi Fungsi TouchID dan bukan Face ID Ia juga bakal hadir dengan 3 warna iaitu merah, silver dan space gray.

Namun yang paling menarik perhatian orang ramai adalah harga yang bakal ditawarkan buat model ini . Tech radar melaporan harga permulaannya dijangka serendah $399 iaitu bersamaan RM 1670 bagi ruang storang 64GB.

Murah bukan?

Malah harga iphone 8 yang dilengkapi processor A11 pun sudah mencecah RM 2,199. Mampukah Apple menurunkan kos bagi memastikan harga mereka seperti yang dikatakan.

Kalau benar kami yakin model ini pasti menjadi mendapat sambutan ramai. Cuma yang tak bestnya dilaporkan telefon ini hanya akan di jual di beberapa buah hanya negara yang terpilih. Harap Malaysia salah satu lah memandangkan pengguna Iphone begitu tinggi di sini.

.

© 2022 BuzzKini. All Rights Reserved.