Connect with us

Trending

“Harga Lagi Dajal Dari Kedai Makan” – Pandangan Netizen Terhadap Harga Food Truck

Sebut sahaja food truck pasti ramai masih ingat lagi ianya pernah menjadi kegilaan ramai suatu ketika dahulu. Dimana-mana sahaja pasti kita akan jumpa food truck yang sentias dipenuhi ramai orang.

Tapi kini tidak lagi. Food truck hanya dapat dilihat jika ada festival khas atau di tempat tertentu sahaja.

 Baru-baru ini, tular satu Tweet mengenai konsep Food Truck di Malaysia. Menurut pengguna Twitter itu, konsep food truck sepatutnya cepat, mudah dan murah. Namun berbeza di Malaysia ianya adalah disebaliknya.

Tweet tersebut mendapat pelbagai reaksi netizen yang bersetuju dengan pendapat pengguna Twitter itu. Kata netizen, konsep food truck di luar negara murah, namun di Malaysia harga yang dijual mengalahkan kedai makan dan makanan di hotel.

Ada juga mengatakan, harga yang dijual tidak masuk akal dan lebih mengejutkan kualiti makanan tidak setanding dengan harga.

Bagaimanapun ada yang berpendapat harga yang dijual oleh food truck di Malaysia mahal kerana kos selenggara lori lebih tinggi dari kos penyediaan makanan. Kata netizen itu lagi, belum ambil kira kos cukai jalan, tol, permit dan macam-macam lagi.

Apa pun ini hanyalah pendapat daripada netizen berkenaan food truck. Lain orang, lain citarasa mereka. Tapi kalau teh ais sampai RM9, macam makan dekat restoran mewah atau hotel.

Sumber : Vitdaily

Popular

Kepada Lelaki Yang Mempunyai Masalah ‘Man Boobs’, Ini Fakta Yang Perlu Anda Tahu

Gaya Hidup

Mulai 1 Mac, Penjawat Awam Bekerja Mengikut Masa Fleksibel

News

Keadaan Jenazah Haziq Seperti Bercahaya dan Tersenyum

News

[VIDEO] Perdana Menteri New Zealand Sifatkan Tragedi Berdarah Christchurch Adalah Serangan Pengganas

News

Connect