fbpx
Now Reading
“Gagal Capai Penyelesaian” – Wakil Peguam Syariee Noor Nabila Mengenai Jawatankuasa Pendamaian

“Gagal Capai Penyelesaian” – Wakil Peguam Syariee Noor Nabila Mengenai Jawatankuasa Pendamaian

Dapatkan isu trending dan berita terhangat menerusi telegram kami! Follow Kami

Kes Penceraian Sharnaaz dan Noor Nabila masih gagal mencapai penyelesaian dalam Jawatankuasa   Pendawaian (KJP). Sehubungan itu kes mereka telah dirujuk ke peringkat seterusnya iaitu dalam proses timbang tara(hakam?

Noor Nabila yang ditemui media selepas prosiding di Mahkamah bagaimanapun engan memberi apa-apa keterangan dan meminta media merujuk kepada peguamnya.

‘Sebarang pertanyaan boleh rujuk kepada peguam saya dan peguam yang akan beri kenyataan” kata Nabila yang hadir bersama wakil peguam syarie Datuk Zainul Rijal Abu Bakar serta bapa tiri nya Abdul Hakim Khan.

Dipetik dari Gempak, peguam syarie menyatakan kes ini akan dibicarakan semula pada 4 Disember.

“Kes ini dibuat secara tertutup jadi saya tidak dapat untuk beri maklumat lanjut.

“Sebentar tadi, laporan daripada Jawatankuasa Pendamai (JKP) telah dikemukakan kepada mahkamah.

“Berdasarkan kepada laporan tersebut, mahkamah telah menetapkan 4 Disember untuk pelantikan hakam kerana pendamaian sudah tidak boleh dicapai.

“Sebutan kes ini tersebut adalah untuk perlantikan hakam dan penyelesaian kes nusyuz,” katanya kepada portal berkenaan. Perlantikan sebelum ini  adalah susulan Sharnaaz yang tidak bertetuju dengan tuntunan penceraian Nabila pada 27 Ogos lalu mengikut  Seksyen 47 Akta Undang Undang Keluarga Islam (Wilayah-Wilayah Persekutuan)  1984.

© 2022 BuzzKini. All Rights Reserved.