Connect with us

Trending

Ni Rupanya Alat Yang Hasilkan Bunyi-bunyi Seram Dalam Cerita Hantu Tu

Oleh Syazwan Aizad. Sumber BoredPanda

Korang biasa tengok cerita hantu? Kadang-kadang ceritanya takdalah seram mana pun, tapi sound efek dia yang bagi kesan seram. Contoh macam video kat bawah ni:

Tapi, tahukah anda dari mana bunyi seram ini dihasilkan?

Alat yang dikenali sebagai waterphone ini biasanya digunakan dalam cerita-cerita seram untuk menghasilkan efek bunyi tertentu. Alat yang diperbuat daripada stainless steel dengan rod gangsa berbeza saiz dan diameter ini mempunyai pemegang dibahagian tengahnya.

waterphone

Boleh dikatakan hampir semua cerita hantu menggunakan alat ini dalam filem mereka. Lepas ni kalau tengok cerita hantu, dah tahu lah dia guna alat apa kan. Takdelah seram sangat dah.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Popular

Foto selebriti Indonesia berbogel di Kuala Lumpur tersebar

Trending

Neelofa Tersalah Muat Naik Gambar Tidak Berhijab

Hiburan

“Dalam Dewi Remaja Bertudung, Masuk Kelab Pakai Bikini

Trending

Pertama Kali Dalam Sejarah Gelaran Dewi Remaja Ditarik Balik

Hiburan

Connect