fbpx
Now Reading
“Alhamdulillah… Selepas 7 Tahun Menunggu” – Kisah Gadis Memeluk Islam Setelah Mendapat Satu Mimpi

“Alhamdulillah… Selepas 7 Tahun Menunggu” – Kisah Gadis Memeluk Islam Setelah Mendapat Satu Mimpi

Dapatkan isu trending dan berita terhangat menerusi telegram kami! Follow Kami

Baru-baru ini telah tular di sosial media tentang kisah gadis memeluk islam. Sebagai seorang mukmin, sudah semestinya kehadiran ‘saudara’ baru ini merupakan satu berita gembira.

Gadis itu telah berkongsikan tentang kisah penghijrahannya di laman Twitter. Gadis yang menggunakan nama pena @neythrose  sebenarnya sudah  lama berkeinginan untuk memeluk agama Islam. Keinginan yang dirasai sejak 7 tahun yang lalu akhirnya tercapai.

Dia juga telah mendapat sokongan ahli keluarganya dalam penghijrahannya itu dan turut meluahkan rasa gembira kepada dirinya sendiri di samping mengucapkan terima kasih kepada mereka yang sentiasa berada disisi sepanjang perjalannya dalam memeluk Islam.

“alhamdulillah….. after 7 years waiting for the right time..21/11/2018 best moment ever..thanks always support me, congrats to myself,thanks pada mereka yang terlibat .really appreciate.

since ramai yang Dm tanya sebab apa saya convert..so saya share dekat sini je la ye . actually benda ni memang dah lama sangat nak, zaman form 1 smpai spm tu memang la family kata masih muda lagi, but sekarang ni dah 20 pandai dah buat pilihan sendri ,and family saya pun okey je.” perkongsiannya di laman Twitter.

Netizen sudah semestinya merasa amat kagum dengan wanita ini dan ramai yang memujinya serta bertanyakan tentang kisah yang membuat kan wanita itu ingin memeluk islam.

Gambar: SAYS

Syukur, Alhamdulillah. Selamat datang ke keluarga Islam 🙂

Sumber: Hangat Berita

 

© 2022 BuzzKini. All Rights Reserved.