fbpx
Now Reading
Ini Adalah 5 Perkara Yang DiSukai Mengenai BookXcess Di Gurney Paragon

Ini Adalah 5 Perkara Yang DiSukai Mengenai BookXcess Di Gurney Paragon

Dapatkan isu trending dan berita terhangat menerusi telegram kami! Follow Kami

Peminat buku di kawasan utara khususnya di Pearl of the Orient, bersiap sedia untuk pengalaman menarik di kedai buku – BookXcess yang telah secara rasmi buka. Digelar sebagai “House of A Million Stories”, kini anda tidak lagi perlu pergi ke Kuala Lumpur hanya untuk mengelilingi diri anda dengan beratus-ratus atau mungkin beribu-ribu buku.

Berikut adalah 5 perkara yang patut anda lakukan apabila anda melawat BookXcess Gurney Paragon.

1) Moden dan ‘Instagrammable’

Peminat buku harus memasukkan kedai buku ini di dalam senarai buku kegemaran mereka! Reka bentuk moden, anggun, dan bergaya BookXcess Pulau Pinang pasti akan mendapat perhatian ramai. 

Mereka juga mempunyai rak buku yang setinggi dua tingkat dan berukuran 70 meter dari hujung ke hujung! Rak buku disini sebenarnya adalah yang paling panjang di Malaysia. Terdapat banyak tempat-tempat yang layak di Instagram, jadi bersiaplah untuk membanjiri Instagram anda.

2) Dua Kafe Untuk Baca dan Berehat

Cawangan baru ini terletak di tingkat tujuh dan lapan Gurney Paragon dan setiap tingkat mempunyai kafe sendiri supaya anda boleh pergi dan mengambil secawan kopi serta beberapa pastri semasa membaca buku yang baru dibeli anda. Mereka juga mempunyai mesin pembuat kopi sendiri supaya anda boleh mempunyai dua aroma kegemaran anda pada masa yang sama – kopi baru dan bau buku baru!

3) Seni Tangan Tersembunyi

Jika anda ingin mencari mural yang cantik dan unik, anda perlu berjalan dari satu rak ke satu rak untuk mencarinya. Di sana juga ada ilusi optik apabila anda memasuki kedai, jadi pastikan anda melihatnya!

4) Seksyen Besar Untuk Kanak-kanak

Ibu bapa tidak perlu bimbang tentang bilangan buku atau tajuk yang anda cari kerana mereka telah mendedikasikan seksyen besar untuk anak-anak! Terdapat ruang bagi mereka untuk membaca yang mesra keluarga bagi mereka yang berhasrat untuk menghabiskan masa yang berkualiti dengan orang tersayang.

5) Anda Dapat Mengambil Masa Sendiri dan Membaca Buku Secara Percuma

Dengan pilihan buku yang banyak merentasi pelbagai genre untuk anda meneroka, ia akan membuatkan anda susah untuk menentukan buku mana yang hendak diperoleh. BookXcess cukup bijak untuk menyediakan kerusi dan ruang yang cukup untuk orang duduk dan membaca atau berehat.

Sumber: Rojak Daily

 

© 2022 BuzzKini. All Rights Reserved.