fbpx
Now Reading
Jemaah Ini Tetap Khusyuk Solat Terawih Walaupun Dilanda Hujan Lebat Dan Angin Kencang

Jemaah Ini Tetap Khusyuk Solat Terawih Walaupun Dilanda Hujan Lebat Dan Angin Kencang

Dapatkan isu trending dan berita terhangat menerusi telegram kami! Follow Kami

Bulan Ramadan adalah bulan yang amat dinantikan oleh seluruh umat Islam untuk mengejar ganjaran pahala yang berlipat kali ganda seperti yang dijanjikan-Nya.

Begitu juga yang dilakukan oleh jemaah yang bersolat terawih diluar masjid ini apabila mereka tidak berganjak seinci pun walau terpaksa bersolat dalam keadaan hujan lebat dan angin kencang.

Masjid berkenaan tidak mampu menampung jumlah jemaah yang terlampau ramai, hingga memaksa jemaah solat diluar masjid. Walaupun dalam keadaan hujan lebat, jemaah-jemaah disana tetap meneruskan ibadah mereka.

One of the reasons I Love #Uzbekistan! Ya Allah return it's people to You & preserve their Iman and that of their generations! AmeenThis is from #Taraweeh prayers in #Tashkent last night! Allah accept from them, elevate them, love them and honour them as they attempt to honour His name in worship!Travel there with me for a #HadithTour with SH @ZahirMahmood in October & see for yourself!Details – www.heritagetours.co

Posted by Yahya Adel Ibrahim on Sunday, 19 May 2019
Video yang dimuatnaik oleh seorang Pengetua di Kolej Islam Langford ini dirakamkan di sebuah masjid Namangan di Uzbekistan.

Sumber: Yahya Adel Ibrahim

© 2022 BuzzKini. All Rights Reserved.