fbpx
Now Reading
20 Februari Tarikh Pilihan Remy Ishak Melangsungkan Perkahwinan

20 Februari Tarikh Pilihan Remy Ishak Melangsungkan Perkahwinan

Dapatkan isu trending dan berita terhangat menerusi telegram kami! Follow Kami

Walaupun belum mempunyai calon isteri, pelakon popular Remy Ishak sudah memilih tarikh 20 Februari tahun depan bagi melangsungkan perkahwinan.

Remy, 37, berkata, tarikh itu dipilih sebagai persediaan melangkah ke fasa baru dalam hidupnya selepas putus tunang baru-baru ini.

“Kalau sudah ada calon, esok juga saya nak kahwin. Saya memang nak kahwin, tapi apakan daya jodoh tak sampai lagi. Cuma tarikh saja yang sudah ada iaitu 20 Februari tahun depan. Jadi, saya mempunyai masa beberapa bulan lagi untuk mencapai misi itu.

“Orang cakap saya terlalu memilih, tapi dalam soal perkahwinan memang kena pilih. Kita nak berkahwin untuk tempoh yang lama dan kalau boleh kekal selamanya. Bukan nak sekejap saja. Saya tak nak selepas beberapa tahun berkahwin timbul masalah,” katanya kepada Harian Metro.

Remy berkata, dia masih mencari calon sesuai untuk dijadikan pasangan hidup dan menjalani kehidupan sebagai suami isteri.

Remy mengakui wanita yang bakal menjadi pasangannya hidupnya perlu membuang sifat cemburu.

“Menjadi isteri saya memang susah. Pertama, kena buang rasa cemburu. Kalau sudah cemburu, tidak akan ada yang positif. Dari situ akan wujud sikap mengongkong. Saya pula nak bergerak dan membawa keluarga ke arah bahagia dan berjaya. Kalau itu berlaku ia akan menjadi susah.

“Saya berada dalam bidang hiburan dan mempunyai ramai peminat wanita. Selepas ini perkara yang tak ada apa, dijadikan masalah pula. Saya tak mahu semua ini.

“Jika saya cuba kawal sekali pun, susah. Cemburu dengan perempuan ibarat irama dan lagu. Takkan saya nak berhenti berlakon? Kalau berhenti sekali pun, perkara sama tetap terjadi,” katanya.

Sumber : Harian Metro

© 2022 BuzzKini. All Rights Reserved.