fbpx
Now Reading
Ini Rakaman Audio Yang Didedahkan SPRM Tentang Dakwaan Konspirasi Melibatkan Najib Razak dan Beberapa Pihak Lain

Ini Rakaman Audio Yang Didedahkan SPRM Tentang Dakwaan Konspirasi Melibatkan Najib Razak dan Beberapa Pihak Lain

Dapatkan isu trending dan berita terhangat menerusi telegram kami! Follow Kami

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hari ini menyiarkan beberapa set rakaman audio perbualan yang didakwa melibatkan bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan beberapa pihak lain.

Ketua Pesuruhjayanya Latheefa Koya menyifatkan rakaman sebagai sebagai satu kebocoran maklumat daripada SPRM.

Pada sidang akhbar khas yang diadakan di Putrajaya pagi ini, Latheefa berkata klip audio itu berkaitan dengan perbualan yang melibatkan isteri Najib, Datin Seri Rosmah Mansor, bekas ketua SPRM Tan Sri Dzulkifli Ahmad bersama seorang tokoh asing dan beberapa individu lain.

“Kami telah diberikan rakaman itu … selaras dengan penyiasatan, kami dapat mengesahkan kesahihan mutlak rakaman berkenaan.

Kandungannya mengejutkan, ia adalah untuk menyembunyikan dan subversif keadilan …. Demi kepentingan awam, kami mendedahkan kepada umum kandungannya, “katanya mengenai sembilan set klip audio berdurasi kira-kira 45 minit itu.

Perbualan antara bekas Ketua Pesuruhjaya SPRM Dzulkifli Ahmad dan Najib Razak

Rakaman pertama dedah perbualan antara bekas Ketua Pesuruhjaya SPRM Dzulkifli Ahmad dan Najib Razak serta Rosmah Mansur pada 5 Januari 2016

Posted by Astro AWANI on Tuesday, 7 January 2020
"Can I advise you something?" kata Datin Seri Rosmah kepada Datuk Seri Najib

Ini rakaman membabitkan perbualan antara Datin Seri Rosmah Mansor bersama Datuk Seri Najib RazakRakaman perbualan ini didedah SPRM pada Rabu yang dilapor merupakan rakaman pada 27 Julai 2016 pada 12:46 pagi.#AWANInews SPRM

Posted by Astro AWANI on Tuesday, 7 January 2020
"Dua kekal, kita tambah lagi dua" – Tan Sri Dzulkifli Ahmad

Ini rakaman kedua yang didedahkan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung pendedahan pembocoran rahsia kerajaan dan konspirasi jenayah diperingkat tertinggi.Rakaman dilapor pada 22 Januari 2016 pada jam 10 malam.Layari astroawani.com untuk berita lanjut.

Posted by Astro AWANI on Tuesday, 7 January 2020

© 2022 BuzzKini. All Rights Reserved.